Thursday, March 17, 2011

Rindu Si Dia


Assalamualaikum,

Selepas post sesuatu yang saspen sebelum ini, kali ini saya pilih tajuk yang saspen pula..

Sebenarnye si dia itu bukan orang..

Tapi dia itu merujuk kepada memori..memori indahla kan.. takkan memori yang tak best. Semua orang akan rindu memori yang best-best je.

Apa yang saya rindu tu?

Rindu akan ibu, ayah, adik-beradik, anak sedara yang di Malaysia. (ha, jangan nak perasan lebih-lebih)

Atau ayat mudah nye, home-sick..biasala, baru habis cuti sebulan.

Asalnya saya plan cuti lepas, saya akan study anatomy, biochem, physio.

Tengok video-video ustaz Azhar, blogging dengan artikel-artikel yang bermanfaat. Baca buku-buku sirah sahabat..

Tapi, akhirnye lain daripada yang dirancang.

Moral of the story, buat jadual!!!!!

Cerita nye bermula apabila aisyah al-humairah tak sihat. Jadi banyak perkara tergendala.

Aisyah selalu pengsan-pengsan. Padahal selalu bagi aisyah makan.

So, ayah dengan saya hantar Aisyah ke 'klinik'. Lama, nak dekat habis cuti baru Aisyah di benarkan pulang. Rindu betul dengan Aisyah.

Lupa nak cerita, Aisyah tu bukan anak sedara saya yang Aisyah Solehah tu..tapi Aisyah ni unik.
Dia kecil je..kemerah-merahan kulit dia..cantik, cute..

Berjenama COMPAQ..hehe..

Aisyah al humairah tu nama laptop saya. Kenapa bagi nama kat laptop?

Sebab...ustaz saya pernah cerita, Rasulullah s.a.w suke beri nama pada barang-barang baginda. Contohnya pedang.


*Sekadar gambar hiasan..family Aisyah humaira


Sejak itu, sahabat saya ramai yang beri nama pada laptop mereka. Start dengan saya, Aisyah pun lahir. Kawan saya pula letak nama sahabat rasulullah, Tariq bin Ziyad agaknya..(Sori atikah, tak ingat pula..hehe) Naimah pon join juga. Zulaikha sekali ke? tak ingat la..

Bercerita tentang Aisyah, saya tersangatlah sayang pada dia. Kalau di mana-mana daurah, dia selalu berbakti. Jasa lapto
p ini memang sesuai dengan nama nye.

Seolah-olah dia mengikut jejak Saidatina Aisyah, isteri Rasulullah. Banyak menyumbang kepada Islam..

Jadi, laptop saya menjadi pemangkin untuk saya turut berjuang. Sama-sama menyebarkan Islam! InsyaAllah

No comments: