Monday, May 25, 2009

100% TERDIAM !

Menjawab persoalan dan kenyataan mereka yang jahil

~“Kalau Allah benar-benar wujud, mana Allah?”

Semua objek yang mampu dilihat oleh mata kasar manusia tunduk kepada hukum sains( iaitu within wavelength of visible light ). Inilah bukti Allah adalah pencipta alam ini kerana Allah tidak tunduk kepada hukum sains ini menyebabkan Allah tidak mampu dilihat oleh manusia yang lemah.

~“Muslim mengikut ajaran orang yang bodoh”

Sebagaimana yang tertulis dalam Al-Quran, Muhammad seorang yang ummi( tidak tahu membaca dan tidak tahu menulis). Orang bukan Islam menjadikan hal ini untuk menghina rasul kita sebagai orang bodoh. Bodoh adalah istilah yang sesuai bagi sesiapa yang berkali-kali diajar pun masih tidak pandai-pandai. Rasulullah seorang yang bijak, kerana bijak(fathonah) merupakan syarat untuk menjadi rasul. Baginda mudah menghafal dan memahami setiap wahyu yang diturunkan Allah. Terdapat hikmah Muhammad yang ummi dijadikan rasul. Kerana sekiranya baginda tahu menulis dan membaca, tentu orang kafir menuduh baginda yang mencipta Al-Quran dan bukannya wahyu dari Allah Maha Kuasa.

~“Muhammad seorang sexualist”

Non Muslim menjadikan kisah Rasulullah berkahwin ramai sebagai satu cara memburukkan baginda s.a.w. Adakah mereka tahu sebab utama Rasulullah berkahwin ramai? Seandai benar kata non-Muslim, tentu sahaja Rasulullah mengahwini gadis-gadis kerana baginda seorang yang berpengaruh waktu itu. Sudah tentu baginda mempunyai anak yang ramai. Namun TIDAK! Perkahwinan pertama baginda adalah bersama Khadijah. Khadijah ketika itu jauh lebih tua daripada baginda. Ketujuh-tujuh anak baginda adalah hasil perkahwinan dengan Khadijah. Sesudah Khadijah meninggal dunia, barulah baginda berkahwin dengan Aisyah atas dasar menghormati permintaan sahabat baginda. Daripada kesemua isteri baginda, hanya Aisyah sahaja gadis sunti. Perkahwinan ini membuktikan keperibadian baginda kerana ayah Aisyah sendiri, Saidina Abu Bakar (sahabat baginda) yakin baginda akan menjadi suami yang baik buat Aisyah. Manakala isteri-isteri lain merupakan janda yang kematian suami mereka di dalam peperangan. Rasulullah hanya berkahwin dengan mereka sesudah para sahabat enggan menjadikan mereka sebagai isteri. Hal ini menunjukkan, Rasulullah berkahwin dengan mereka bagi membela nasib mereka. Jadi, kesemua para tentera tidak lagi bimbang kerana sekiranya mereka mati syahid, akan ada orang yang akan membela nasib janda mereka. Tidakkah ini menunjukkan kemuliaan baginda.

~Non-Muslim mendakwa wahyu yang diterima oleh Nabi Muhammad adalah daripada syaitan

“Apabila kamu membaca Al-Quran hendaklah kamu meminta perlindungan kepada Allah dari syaitan yang terkutuk”(Surah An-Nahl: 98)
Adalah mustahil syaitan sendiri perintahkan begini.Sungguh tidak logik syaitan berkata”Sebelum baca buku aku, minta perlindungan Tuhan daripada aku.”

~“Wujudkah malaikat ini?” Tersangatlah pelik kerana orang Islam sendiri yang bertanya

Analoginya,
‘VIRUS’ terpampang di skrin laptop
“Alamak, computer ada viruslah” kata Ali
“Macam mana kau tau ada virus?” tanya Abu sambil keningnya diangkat.
“La…kan tertulis kat skrin ini ‘VIRUS’”bentak Ali
Begitulah analoginya untuk menjawab persoalan tentang kewujudan malaikat. Bagaimana kita boleh percaya laptop terkena virus tanpa dapat melihat virus tersebut? Sebabnya, ada tertulis di skrin. “Adakah malaikat itu wujud?” Jawapannya mudah, “Kan sudah tertulis dalam Al-Quran tentang kewujudan malaikat”.

~Orang Islam cakap sembah berhala haram tapi orang Islam yang sembah Kaabah(berhala).Macam mana pula?

Kaabah merupakan kiblat(direction) bagi umat Islam. Sewaktu solat, kami hanya menghadap ke Kaabah tetapi tidak menyembah. Ia merupakan tanda penyatuan Umat Islam.Muslim hanya menyembah Allah s.w.t.

“Sungguh Kami (sering) melihat mukamu menengadah ke langit, maka sungguh Kami akan memalingkan kamu ke kiblat yang kamu sukai. Palingkanlah mukamu kearah Masjidil Haram. Dan di mana saja kamu berada, palingkanlah mukamu ke arahnya.”(Surah Al-Baqarah: 144)

Sekiranya kita melihat peta dunia, Kaabah terletak di tengah-tengah.Allahu Akbar.
Sekiranya Non-Muslim masih tak berpuas hati, terdapat 1 kisah pada zaman Nabi Muhammad, ada orang berdiri di atas Kaabah untuk melaungkan azan. Adakah penyembah berhala berdiri di atas berhala yang disembahnya?

~Pandangan mereka yang Vegeterian,orang islam jahat kerana makan haiwan.

1-Struktur gigi

Sekiranya dilihat struktur gigi manusia, ia sama dengan haiwan yang omnivore dan berbeza sekali dengan haiwan herbivore. Ini bermakna Tuhan yang mencipta manusia menjadikan manusia mampu makan daging.

2-Terdapat ramai penganut Hindu mengamalkan Vegeterian kerana terpengaruh dengan agama lain seperti Jainisme, Hakikatnya di dalam kitab Hindu Manu Smuruti, Bab 5, rangkap 39 dan 40
“tuhan sendiri telah mencipta haiwan korban untuk dikorbankan…oleh itu membunuh untuk korban bukanlah pembunuh”

3-Tumbuhan juga bernyawa
Fakta sains masa kini membuktikan tumbuhan juga bernyawa dan mampu merasa kesakitan namun manusia tidak mampu mendengarnya kerana tidak berada antara 20 hingga 20000 Hertz.

4-tumbuhan hanya ada 2,3 deria manakala haiwan ada 5 deria
Ini bukan alasan untuk mengatakan membunuh haiwan lebih kejam. Analoginya, adakah hukuman bagi pembunuh yang bunuh seorang yang cacat pendengaran, penglihatan lebih ringan daripada bunuh manusia yang tidak cacat?

5- Allah membenarkan makan haiwan
“Dan Dia telah menciptakan binatang ternak untuk kamu; padanya ada (bulu) yang menghangatkan dan berbagai-bagai manfaat, dan sebahagiannya kamu makan”(Surah An-Nahl: 5)

wallahu`alam

5 comments:

Dr Zahratul Jannah said...

insyaAl;lah akan bersambung

najwa said...

nice post le bunge...
seyes..
bole jd hujah tuk lwn mereke2 ni..

fassma said...

bagus..

dr.fass said...

doc..ari 2 saya terbaca sesuatu nie..dia kata agama Islam la agama paling pelik dan tahyul..camner ek nak tarbiahkan die?

Dr Zahratul Jannah said...

b4 tu, kne tau knape dy kata cmtu..adakah sbb xnmpk Allah tp kte smbah? or sbb ibadah yang dituntut? and 'org' tu penganut agama ape?